PORTABLE FUN
DF25A/30A
Najlżejsze w swojej klasie silniki zaburtowe wyposażone w nowoczesne rozwiązania Suzuki
Zalety nowych rzędowych trzycylindrowych silników Suzuki DF25A/30A dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań stawiają je na czołowych miejscach w swojej klasie. Budowa lekkich silników zaburtowych jest od dawna domeną marki Suzuki, dlatego DF25A/30A są obecnie najlżejszymi silnikami zaburtowymi w klasie 25 i 30 KM (18,4 i 22,1 kW). W obu modelach po raz pierwszy w swojej kategorii zastosowano zmniejszające tarcie rolkowe dźwigienki zaworowe a także odsunięty wał korbowy, co zapewnia płynna pracę i większą sprawność mechaniczną. W układzie zasilania zastosowano układ Suzuki Lean Burn Control oraz układ wtrysku pracujący bez akumulatora (Battery- -Less Fuel Injection), co z kolei spowodowało znaczące obniżenie zużycia paliwa przy zachowaniu wysokiej mocy i osiągów. Diodowy układ monitorowania pozwala jednym rzutem oka sprawdzić stan silnika.



» Dane Techniczne

Model DF30AT/25AT DF30ATH/25ATH DF30AR/25AR DF30AQH/25AQH DF30A/25A
Zalecana wysokość pawęży MM S : 381
L : 508
S : 381*2
L : 508
S : 381
L : 508*3
L : 508 L : 508 S : 381*4 S : 381
L : 508
Układ rozruchowy Elektryczny/Ręczny Ręczny Elektryczny/Ręczny Ręczny
Masa silnika KG*1 S : 71.0
L : 72.0
S : 73.0
L : 74.0
S : 63.0
L : 64.0*3
L : 73.0 S : 70.0 S : 65.0 S : 62.0
L : 63.0
Rodzaj silnika OHC
Układ zasilania Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie, bezakumulatorowy
Liczba cylindrów 3
Pojemność skokowa CM3 490
Średnica x skok tłoka MM 60.4 x 57.0
Moc maks. kw (kM) DF25A: 18.4
DF30A: 22.1
Prędkosć obrotowa
przy całkowicie otwartej
przepustnicy obr/Min
DF25A: 5,000-6,000
DF30A: 5,300-6,300
Sterowanie Zdalne Rumpel Zdalne Rumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki -
Pojemność miski olejowej 1.5 litra
Ukłąd zapłonowy Tyrystorowy CDI
Alternator 12V 14A
Mocowanie silnika Zawias
Sposób trymowania i odchylania Trymowanie i odchylanie elektryczne Trymowanie i odchylanie ręczne Trymowanie ręczne, odchylanie ze sprężyną gazową Trymowanie i odchylanie ręczne
Przełożenie 2.09:1
Schemat zmiany biegów F-N-R
Wylot spalin Przez piastę śruby napędowej
Śruba napędowa (skok)* 9”-14”
*1: Masa suchego silnika: łącznie z kablami akumulatora, bez śruby i oleju silnikowego,
*2: Tylko DF25ATH,
*3: Tylko DF25AR,
*4: Tylko DF25A,



» Cechy wyróżniające

Model 30AT/25AT 30ATH/25ATH 30AR/25AR 30AQH/25AQH 30A/25A
układ suzuki lean burn
ogranicznik prędkości obrotowej silnika
układ ostrzegania o niskim ciśnieniu oleju
przepłukiwanie układu chłodzenia
pozycja do pływania w płytkiej wodzie
powłoka antykorozyjna suzuki
- wyposażenie standardowe
- wyposażenie dodatkowe



» Galeria




» Filmy




» Cennik
Model Śruba Rozmiary śrub Zbironik paliwa Masa (kg) Manetka* Technologia
Lean Burn
Cena
PLN (brutto)
DF25AS 
Aluminiowa 3x10-1/4x11 12L 62 16 700 zł
DF25AL 
Aluminiowa 3x10-1/4x10 12L 63 16 900 zł
DF25ARS 
Aluminiowa 3x10-1/4x11 12L 63 od 18 900 zł
DF25ARL 
Aluminiowa 3x10-1/4x10 12L 64 od 19 200 zł
DF25ATL 
Aluminiowa 3x10-1/4x10 12L 72 od 20 500 zł
DF25ATHL 
Aluminiowa 3x10-1/4x10 12L 74 20 000 zł
DF30ATS 
Aluminiowa 3x10-1/4x13 25L 71 21 800 zł
DF30ATL 
Aluminiowa 3x10-1/4x12 25L 72 22 500 zł
DF30ATHL 
Aluminiowa 3x10-1/4x12 25L 74 20 200 zł
S - kolumna standard do pawęży o wysokości 381 mm
L - kolumna długa do pawęży o wysokości 508 mm
R - rozruch elektryczny, sterowanie zdalne manetką
T - Power Trim & Tilt (trymowanie kolumny)
- system zmniejszający zużycie paliwa



» Innovation Award na IBEX Show

Innowacyjne rozwiązania zastosowane w nowych, czterosuwowych silnikach Suzuki DF25A/30A otrzymały Innovation Award - najbardziej prestiżową nagrodą w branży Marine.

Podczas International Boat Builder’s Exhibition & Conference (IBEX), trwającego w dniach 30 września – 2 października Silniki DF25A i DF30A otrzymały nagrodę „Innovation Award”. Suzuki już po raz ósmy otrzymało tę jakże prestiżową nagrodę, a przyznanie jest właśnie tym modelom świadczy o tym, że nawet lekkie jednostki Suzuki odznaczają się zaawansowaną konstrukcją i doskonałymi osiągami oraz wysoką ogólną efektywnością na tle konkurentów.

IBEX Innovation Awards to najważniejsze nagrody w branży technologii wodnych przyznawane za największe osiągnięcia technologicznym, dostarczające konsumentom wymiernych korzyści. Silniki DF25A/30A mają wiele zaawansowanych technologii, spośród których wyróżniono:

  • Innowacyjne rozwiązania układu rozrządu i układu korbowo-tłokowego;
  • elektroniczny, bezakumulatorowy system wtrysku paliwa, który przynosi znaczące korzyści, w tym niezawodny start (zwłaszcza w niskich temperaturach), znakomite przyspieszenie i płynną pracę;
  • system Lean Burn Control sterujący spalaniem mieszanek zapewniający zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 15% i bez pogorszenia osiągów silnika;
  • Obniżenie masy, uzyskując najniższą wartość w klasie;
  • zastosowanie bezpośredniego układu dolotowego i wentylacji pokrywy silnika celem obniżenia temperatury dolotowej i zwiększenia efektywności spalania.


Copyright © 2017 by Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
FaceBook YouTube